اولین رویداد هنرهای سنتی در کرمان آغاز بکار کرد

اولین رویداد هنرهای سنتی در کرمان آغاز بکار کرد

اولین رویداد هنرهای‌ سنتی استان کرمان فعالیت خود را در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های علمی در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، اولین رویداد هنرهای سنتی استان کرمان صبح پنجشنبه (۲۵ دی ماه) با هدف معرفی ظرفیت‌های هنری و اقتصادی صنایع‌دستی در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های علمی کار خود را در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آغاز کرد.

این رویداد با همکاری مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، اتاق ‌بازرگانی، دانشگاه شهید باهنر، اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کرمان برگزار گردیده و موزه هنرهای معاصر کرمان و انجمن صنایع ‌دستی این استان مسئولیت برپایی این رویداد را برعهده دارند.

فراخوان اولین رویداد هنرهای سنتی

در کرمان در تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال انجام شده است و از مجموع ۶۱۸ اثر استانی ارسال شده به دبیرخانه رویداد، ۴۴۷ اثر با رای هیات داوران به این رویداد راه یافتند.

این رویداد در بخش‌های فلز (قلم‌زنی، مسگری، چاقوسازی و زیورآلات) نقاشی ایرانی (نگارگری، تذهیب، لایه‌چینی، گل و مرغ) چوب (مشبک، منبت،معرق، گره‌چینی، حجم‌های چوبی و سازهای سنتی) کاشی، سفال و سرامیک، پته، طراحی و نقشه‌ی فرش، گلیم و هنرهای کاربردی، آثار هنرمندان و صنعتگران را با کسب مجوز از ستاد استانی کرونا در فضای واقعی به نمایش گذاشته شده است.

این آثار همچنان که در موزه هنرهای معاصر صنعتی در معرض دید عموم قرار گرفته، همزمان در نمایشگاه مجازی و با نام هنرمند نیز به نمایش در خواهد آمد.

نشست‌های علمی این رویداد فرهنگی نیز شامل آموزش، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری جلسات آسیب‌شناسی هنرهای‌سنتی و صنایع‌ دستی با حضور هنرمندان خواهد بود.

لازم بذکر است، افتتاحیه اولین رویداد هنرهای‌ سنتی استان کرمان در روز پنجشنبه (۱۱ دی ماه) پیش بینی شده بود اما بدلیل مصادف شدن آن با سالگرد عروج سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ به روز پنجشنبه (۲۵ دی ماه) تغییر یافت.

اختتامیه اولین رویداد هنرهای‌ سنتی استان کرمان روز چهارشنبه (۱۵ بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *