آموزش و رویداد

آموزش

مرکز نوآوری و شتابدهی تگ بر اساس اهداف و چشم انداز اکوسیستم کارآفرینی استان کرمان و کشور از طریق تشکیل یک شبکه آموزش­‌های کاربردی با استراتژی و رویکرد پیشرو بودن در صنعت آموزش در حوزه­‌های مختلف، با بهره‌مندی از اساتید مجرب، جهت توسعه آموزش و فراهم آوردن بستری مناسب با توجه به پیشرفت­‌ها و نیازمندی­‌های جامعه در جهت ارائه خدمات در قالب دوره­های آموزشی گام برداشته است.

نقشه راه توسعه دانش پذیران بر اساس آخرین دستاوردها و با بهره­­ گیری از متدولوژی­‌های رسمی و معتبر طراحی شده است. دوره­‌های آموزشی بر اساس نیاز جامعه مخاطب می­‌باشد و کلیه دوره­‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌­گردد. همچنین قابلیت تعریف، طراحی و اجرا دوره­‌های آموزشی برای سازمان­‌ها، نهاد ها، شرکت ها و ارگان های مختلف وجود دارد.

حوزه­‌ فعالیت­‌های آموزشی

  • دوره­‌های آموزشی کسب و کار

  • دوره­‌های آموزشی توانمندسازی

  • دوره‌­های آموزشی استاندارد

  • تورهای آموزشی ترویجی

حوزه های فعالیت های آموزشی مرکز تگ

دوره­‌های آموزشی کسب و کار

فاکتور اصلی افزایش درصد موفقیت یک کسب و کار نوپا (استارتاپ)، داشتن شایستگی است و شایستگی شکل نمی­‌گیرد، مگر با درهم آمیختن سه عنصر مهم دانش، تجربه و مهارت. توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش استوار است. این اقتصاد را اقتصاد مبتنی بر دانش یا اقتصاد دانش محور می­‌گویند. لذا هدف از برگزاری این دوره­‌ها، آموزش مدون تئوری و عملی با هدف ثروت­ آفرینی و گسترش فرهنگ کارآفرینی در کشور است.

ردیف

پیش شتابدهی

شتابدهی

پسا شتابدهی

1

راه‌اندازی استارت آپ

تیم‌سازی و شبکه سازی

تامین مالی استارت آپ‌ها

2

ایده‌پردازی و اعتبار سنجی ایده

روش تولید MVP و نحوه ارائه

نحوه ارایه به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه

3

هدف‌گذاری و مدیریت زمان

قراردادها و معاملات و مناقصات و مزایده‌ها

مسایل و قوانین ثبت شرکت‌ها

4

سازماندهی تیم و کار گروهی

اصول بیمه و قوانین کار و امور اجتماعی

تجاری‌سازی محصول

5

فن بیان، سخنوری و مهارت‌های ارتباطی

مسایل حقوقی استارتآپ‌ها

برندینگ

6

طراحی مدل کسب و کار

قوانین مالی، مالیاتی و ارز‌ش‌افزوده

آشنایی با انواع مدل‌های مشارکت فناورانه

7

تدوین بیزینس مدل و بیزینس پلن

بازاریابی، مارکتینگ و فروش

ارزشگذاری استارتاپ‌ها

تورهای آموزشی ترویجی

آکادمی نسل آینده

برای ورود به هر شغل و حرفه‌ای وجود برخی مهارت‌ها ضروری است. برخی مهارت‌ها با تحصیل و آموزش به دست می‌آیند و فرد با کسب این مهارت‌ها می‌تواند وارد یک شغل شود و در آن شغل کسب درآمد کند. برخی مهارت‌ها نیزوجود دارند که شاید در ابتدای ورود به یک شغل ضروری به نظر نرسند، اما برای ادامه‌ی شغل و کسب موفقیت مطمئناً به آن‌ها  نیاز پیدا خواهید کرد و به همین منوال اهداف کلی آکادمی نسل آینده شامل موارد زیر است:

  • پرورش خلاقیت
  • شناخت مهارت­‌های لازم برای رسیدن به موفقیت­‌های شغلی
  • برنامه‌ریزی شخصی بلندمدت
  • شناسایی افراد خلاق و نوآور
  • آشنایی افراد با مهارت‌های مورد نیاز جهت دستیابی به موفقیت‌های شغلی برای نوجوانان و جوانان خلاق و کارآفرین
  • استفاده افراد از تجارب اساتید و صاحب نظران در زمینه کارآفرینی و کسب و کار، روانشناسی و مشاوره تحصیلی و شغلی
  • ارزیابی عملکرد شرکت کنندگان از طریق برگزاری جلسات آموزشی آنلاین با منتورها
برنامه اجرایی آکادمی نسل آینده  
  1. استعدادیابی زیر نظر کمیته تخصصی در 3 حوزه مختلف
  2. کارگاه آموزشی مهارت‌های عمومی و پایه
  3. آموزش‌های تخصصی نسبت به شانا (شناسنامه آکادمی نسل آینده)
پوستر آکادمی نسل آنیده
تور بازار کار

امروزه دغدغه اصلی دانشجویان و فارغ التحصیلان عموم رشته‌های دانشگاهی موضوع کار می‌باشد. امروزه در کشور شاهد افزایش چشم گیر نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده هستیم.

در این پکیج دانش پذیران علاوه بر مهارت‌های عمومی و تخصصی جدید و به روز هر رشته، مهارت‌های کسب و کاری و خودشناسی را نیز می‌آموزند تا پس از پایان دوره بتوانند با استفاده از آنچه آموخته‌اند وارد بازار کار شوند.

اهداف تور بازار کار
  • مهارت آموزی تکنیک‌های عمومی و لازم دانشجویان
  • توانمندسازی دانشجویان در زمینه‌های تخصصی رشته‌های مختلف
  • ایجاد تفکر کارآفرینی در ذهن دانشجویان
  • هدایت دانشجویان به سمت بازار کار
تور بازار کار
بوت کمپ

شکاف عمیقی که میان تحصیلات آکادمیک و بازار کار وجود دارد و گذراندن دوره‌های آموزشی پیش از ورود به بازار، بسیار اهمیت دارد. افرادی که بدون گذراندن این دوره‌های آموزشی وارد بازار کار می‌شوند، خلأ زیادی را در مهارت‌های خود احساس می‌کنند و نمی‌توانند در حد انتظار معمول، وظایف حرفه‌ای خود را به ‌طور صحیح به انجام برسانند. دوره‌های آموزشی با روش‌های مختلف طراحی شده‌اند تا این خلأ را پر کنند. بنابراین الزامی است تا پیش از ورود به بازار کار و قبول مسئولیت حرفه‌ای، در این دوره‌ها شرکت کنیم و مهارت‌های لازم را به دست آوریم.

امروزه بوت کمپ‌ها ، دوره‌های آموزشی فشرده، گروهی و کاملاً عملی هستند.  به عبارت دیگر، شما در دوره‌های آموزشی مختلف، هدفتان افزایش علم در یک زمینه‌ی به‌خصوص خواهد بود. این در حالی است که بوت کمپ‌ها به منظور افزایش مهارت و عمل در یک حوزه‌ی کاری برگزار می‌شود. بنابراین مهم‌ترین تفاوت بوت کمپ‌ها را با سایر دوره‌های آموزشی، می‌توان در هدف نهایی آن‌ها دانست.

مزایای بوت کمپ‌ها
  • در بوت کمپ،‌ کار گروهی و تیمی را تمرین می‌کنید. بنابراین نقطه ضعف در کار تیمی از بین می‌رود. عدم یاد داشتن مهارت‌های ارتباط گروهی، از مهم‌ترین موارد است که مانع از انجام فعالیت حرفه‌ای شما نزد سایرین، در گروه‌ها خواهد شد. اما با شرکت در بوت کمپ‌ها، شما می‌توانید چنین مهارت‌هایی را بهتر بیاموزید و تمرین کنید.
  • با توجه به فشرده بودن مدت دوره در شیوه‌ی آموزشی بوت کمپ، زمان کم‌تری برای یادگیری صرف خواهد شد. تصور کنید تمام آن چیزی را که برای ورود به فعالیت حرفه‌ای خود نیاز دارید، ظرف مدت ۲ یا ۳ ماه یاد بگیرید. این صرفه‌جویی زمانی، می‌تواند از مهم‌ترین مزیت‌هایی باشد که افراد را برای شرکت در این بوت کمپ‌ها ترغیب می‌نماید.
  • بوت کمپ، عملی‌تر است و شما تنها موارد مهم و مهارتی را تمرین می‌کنید. به عبارت بهتر، یادگیری تنها به موارد با اهمیت بالاتر اختصاص پیدا می‌کند. از طرف دیگر، تجربیات عملی در بوت کمپ‌ها، برای شما یک رزومه‌ی قوی‌تر می‌سازد. بنابراین بعد از گذراندن بوت کمپ، شما قدرت بیش‌تری برای یافتن شغل مناسب خواهید داشت.
  • حضور در یک بوت کمپ، به شما کمک می‌کند تا همکاران و دوستانی با اهداف مشترک پیدا کنید. در نتیجه فرصت‌های شغلی بیش‌تر و روابط گسترده‌تر در انتظارتان خواهد بود.

رویداد

انواع رویداد های استارت‌آپی

رویداد همراه
کاتالوگ سمنگان

چرا زیست بوم نوآوری و نقش آفرینی بازیگران آن، به تناسب  توسعه‌ی ادبیات نوآوری استارت‌آپی، توسعه نیافته است؟

مشارکت تمامی اجزاء زیست بوم نوآوری، با هر سطح از  آمادگی و ارتقاء تدریجی توانمندی، از طریق هم افزایی و انتقال دانش و مهارت میان آن‌ها، یکی از بهترین راه های دست یابی به این توسعه می‌باشد.

مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، به واسطه‌ی کادر با تجربه، شبکه مشاوران خبره و کسب تجربیات موفق و با ارزش  در زیست بوم نوآوری، فناوری و استارت‌آپی، اقدام به طراحی مدلی از رویداد های ترویجی و تسهیلگری در زیست بوم نوآوری نموده است تا با مشارکت بازیگران علاقمند و دغدغه‌مند هر منطقه جغرافیایی با هر طبقه از جوامع، ضمن عمل به مسئولیت اجتماعی، گامی موثر در توسعه و ارتقاء زیست بوم بردارد.

سلسله رویداد همراه ضمن شناسایی افراد توانمند، دارای علاقه و استعداد جهت همکاری دربرگزاری رویداد، اقدام به گفتگو و تعامل گسترده با حلقه‌های زیست بوم یک منطقه می‌نماید و در گام بعد، با تمرکز بر ایده‌ها، طرح‌ها و کسب و کارهای نوپا استارت‌آپی ، مفهوم و روش صحیح پالایش، مشاوره، مربیگری و منتورینگ را پیاده‌سازی خواهد نمود. که در انتها، شبکه‌سازی موثر و پایدار از بازیگران منطقه‌ای با رویکرد تعامل یادگیرنده و بادوام، اصلی ترین حاصل و خروجی خواهد بود.

در این مسیر، حمایت مشاوره‌ی مالی و استقرار از ایده‌ها، طرح‌ها و کسب و کارهای برگزیده نیز،جزئی از رسالت تگ خواهد بود.

رویداد تکنوتگ

تکنوتگ رویدادی است مبتنی بر چالش‌ها و نیازهای فناورانه در صنایع مختلف که با هدف شناسایی و رفع چالش‌های فناورانه در صنایع بزرگ و متوسط برای اولین بار توسط مرکز نوآوری و شتابدهی تگ طراحی گردیده است. این رویداد با شناسایی صاحبان ایده، تیم‌های فناور و نوآور و تبدیل چالش‌ها به استارت‌آپ‌ها و محصولات فناورانه با تضمین خرید این محصولات بر اساس ظرفیت و مشخصات فنی مورد انتظار صنعت با عاملیت شتابدهی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ انجام می‌گردد.

مرکز نوآوری و شتابدهی تگ با ایجاد یک الگوی جدید از ارتباط بین صنایع بزرگ، دانشگاه و فناوران؛ بستر مناسبی جهت تبدیل ایده‌ها به محصولات فناورانه ایجاد کرده است. در این رویداد ضمن اینکه روند بازسازی و نوسازی تجهیزات و تکنولوژی‌های صنایع بزرگ با کمک فناوران ارتقا پیدا می‌کند، امکان معرفی پتانسیل‌ها و محصولات فناورانه صنایع کوچک و شرکت‌های دانش بنیان به صنایع بزرگ و جذب سرمایه برای تولید و توسعه محصولات فناورانه از طریق مذاکرات تجاری دو جانبه در حین رویداد فراهم خواهد شد.

فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی در رفع نیازها و چالش‌های فناورانه صنایع مرتبط با رشته‌های تحصیلی دانشگاهی وجود دارد که با حمایت صنعت مورد نظر به سمت طرح‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت و جامعه سوق داده خواهد شد.

شرکت‌کنندگان با ارائه ایده‌های نوآورانه ضمن آشنایی با مفاهیم تخصصی کسب و کار و ساخت حداقل محصول دست یافتنی (MVP) در صورت تایید کمیته داوران متشکل از متخصصین دانشگاهی، صنعتی و سرمایه گذاران می‌توانند وارد دوره پیش شتابدهی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ شوند و پس از طی کردن فرایند شتابدهی طبق ضوابط و آیین‌نامه‌های مرکز، محصولشان را به صنعت مورد نظر ارائه دهند. تکنوتگ به صورت حضوری و آنلاین و با ترکیبی از رویداد‌های استارآپ ویکند (Startup Weekend)، ریورس پیچ (Reverse pitch) و ایده شو (Idea show) همراه با مذاکرات تجاری دو جانبه و نشست‌های تخصصی صنعت مربوطه با حضور فناوران، صنعتگران و دانشگاهیان اجرا می‌شود. برگزاری این رویداد برای هر صنعت دو ماه پیش‌بینی شده است.

پوستر رویداد تکنو تگ
رویداد پل

آمار آموزش و رویداد‌ها

مرکز نوآوری و شتابدهی تگ آماده برگزاری انواع رویدادهای استارت آپی و نیز دوره­‌های آموزشی، چه در سطح استانی و چه سطوح منطقه‌ای و ملی می­‌باشد. این مرکز از ابتدای شروع به فعالیت خود تجربه برگزاری چندین رویداد، دوره آموزشی و خدمات مشاوره‌ای در سطوح استانی و ملی را بصورت حضوری و آنلاین در کارنامه داشته است.

210

کلاس آموزشی

10782

شرکت کننده

45498

آموزش نفر/ساعت

فرم درخواست همکاری