اولین استارت آپ ویکند آنلاین ایران

اولین استارت آپ ویکند آنلاین ایران

استارت آپ ویکند آنلاین

به جرأت می توان ویروس کرونا را پرتکرار ترین خبر چند ماه اخیر رسانه های جهان دانست. بیماری کووید ۱۹ تا کنون اثر محسوس خود رو بر روی تمامی عرصه های مختلف زندگی بشر نشان داده و جهان را با چالش های جدیدی مواجه کرده است. به همین سبب شاید اکنون اهمیت ارائه راهکارهای نوآورانه و خلاقانه برای برون رفت از چالش های موجود بیش از هر زمان به چشم آید.

با شروع سال جدید مرکز نوآوری و شتابدهی تگ در راستای عمل به رسالت علمی، فرهنگی و اجتماعی خویش اقدام به انتشار فراخوانی با موضوع “جذب ایده ها و محصولات فناورانه و نوآورانه در زمینه مبارزه با کرونا و دوران پسا کرونا” نمود که با استقبال پرشوری از سمت جوانان، نخبگان و ایده پردازان مواجه شد. در ادامه با دریافت بیش از بیست طرح و کمینه محصول در حوزه های مختلف مرتبط با فراخوان جلساتی با شرکت کنندگان برگزار شد و طرح ها به کمیته جذب و کمیته ارزیابی مرکز ارسال شدند.

اشتیاق دغدغه مندانه ی شما ما را بر آن داشت تا در ادامه با برگزاری یک رویداد شتاب آنلاین ۵۴ ساعته در این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان، پارک علم و فناوری کرمان و دانشگاه های کرمان و سایر ارگان ها و نهاد های حامی به بخشی از نیاز های جامعه پاسخ دهیم. در حال حاضر با توجه به مشکلات ناشی از همه گیری بیماری کرونا، مهم ترین هدف مرکز نوآوری و شتابدهی تگ حمایت از صاحبان ایده ها و محصولات نوآورانه و دانش محور در حوزه درمان، پیشگیری و فعالیت های حرفه ای در شرایط موجود و پسا کرونا می باشد تا در کنار حمایت حرفه ای و مالی از نخبگان و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و امنیت سلامت جامعه نخبگان، بتواند نقش پررنگی در کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی این ویروس بر روی جامعه ایفا نماید. برای تحقق این امر تیمی از متخصصان بومی به مدت بیش از یک ماه با کار شبانه روزی، اولین بستر تخصصی آنلاین برگزاری رویداد های استارت آپی جهان را ایجاد کردند.

سرانجام پس از برگزاری دو پیش رویداد جامع، اولین رویداد شتاب آنلاین کشور با عنوان “استارت آپ ویکند آنلاین ایده ها/محصولات نوآورانه و فناورانه در زمینه مبارزه با کرونا و دوران پسا کرونا”  از تاریخ 17 الی 19 اردیبهشت ماه 1399 برگزار شد. در این رویداد 86 شرکت کننده، 13 مربی و 9 داور از سراسر کشور حضور یافتند. شرکت کنندگان در این رویداد 30 ایده مطرح نمودند که پس از رای گیری، 10 ایده منتخب شروع به کار بر روی بوم های خود در سامانه رویداد آنلاین تگ کردند. پس از چند مرتبه منتورینگ تیمی و جمعی، تیم سازی و استقرار تیم ها در اتاق های اختصاصی ویژه هر گروه و حضور در 6 کارگاه حین رویداد و دو کارگاه رایگان پیش از رویداد تیم ها آمادگی ارائه طرح خود را مقابل داوران پیدا کردند. با پایان یافتن زمان ارائه های برخط روز سوم رویداد به پایان رسید و داوران فرآیند ارزیابی و امتیازدهی نهایی را انجام دادند. در آخر سه تیم برتر با نام های  UVc ، Elect  vending و  TruX معرفی شدند تا بدون طی مراحل جذب وارد فاز ارزیابی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *