نشست هم افزایی در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته

نشست هم افزایی در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته

در راستای هم افزایی در زمینه آموزش، ایجاد، تسهیل و راه اندازی کسب و کارهای نوپا در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته جلسه ای با حضور مدیران، مسئولین، اساتید و سایر فعالان این حوزه در مرکز نوآوری و شتابدهی تگ برگزار شد. در ابتدا ضمن خوش آمدگویی مدیر مرکز جناب آقای مهندس نجف آبادی پور و معرفی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ، گزارشی از عملکرد مرکز از ابتدا تا به امروز به حضار ارائه شد. ایشان ضمن معرفی مرکز توضیح دادند که ماموریت این مرکز جذب شتابدهنده و استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در تمامی حوزه ها است؛ همچنین اهداف و حوزه های فعالیت مرکز نوآوری و شتابدهی تگ را معرفی نمودند و به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اشاره نمودند. در پایان بحث ایشان با تشریح بخشی از خدمات مرکز از جمله فضای کار اشتراکی، خدمات آموزشی و مربیگری، مشاوره تخصصی تگ و سرمایه گذاری به انواع رویدادهای قابل ارائه در مرکز و نحوه ارائه آن ها به صورت خلاصه اشاره نمودند.

در ادامه جناب آقای دکتر کی کاووسی، با تمرکز بر مبحث استارت آپ های حوزه کشاورزی، به تشریح انواع رویداد های مرتبط و همچنین مرور چند نمونه از استارت آپ های حوزه مذکور و راهکارهای ارائه شده برای حل مشکلات پرداختند. ایشان سپس با ذکر این نکته که کرمان دومین استان برگزارکننده استارت آپ ویکند در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته در کشور بوده است؛ نحوه انجام و روند اجرای استارت آپ ویکند را شرح دادند و بیان کردند که با بومی سازی استارت آپ های این حوزه قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی را حل شده بدانیم. در همین راستا تعدادی از شرکت کنندگان و مسئولین حوزه کشاورزی و صنایع وابسته مشکلات خود را بیان نمودند که جناب آقای مهندس نجف آبادی پور و جناب آقای دکتر کی کاووسی پاسخگوی این سوالات بودند.

در آخر سه تفاهم نامه با هدف ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و فراهم نمودن بستر رشد و پرورش ایده های نو بر مبنای دانش و ایجاد زمینه مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری سازی محصولات دانش بنیان فناوران، پژوهشگران، محققان و دانشجویان در بخش کشاورزی و صنایع وابسته بین سازمان جهاد کشاورزي استان کرمان، سازمان تعاون روستایی استان کرمان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزي و منابع طبیعی استان کرمان با مرکز نوآوری و شتابدهی تگ در این نشست منعقد گردید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *