بوم داستان سرایی

بوم داستان سرایی

داستان سرایی یکی از الزامات در بوم کسب و کار

داستان سرایی یا همان واژه story telling در مورد ایجاد فضای کسب و کار و یکی از مواردی ست که شما به عنوان راه انداز کسب و کارتان در مورد بوم کسب و کارتان باید انجام نمایید.

هنگامی که اجزای ۹ گانه بوم کسب و کار شما در حال شکل گیری است و یا حتی قبل از تشکیل این اجزا یک تکنیک بسیار کارا و اثر گذار برای این زمینه وجود دارد  که شما باید بتوانید داستانی را در مورد مدل کسب و کار خود خلق کنید و بر اساس این داستان بتوانید رابطه معنی داری را مابین اجزای بوم کسب و کار خود ایجاد نمایید.

مزایای داستان سرایی

داستان پردازی به مشتریان کمک می کند تا مزایای استفاده از محصولات، ایده ها یا خدمات شما را درک کنند. آسان ترین راه جذب مخاطب به داستان و اهمیت داشتن داستان ،را میتوانیم با استفاده کردن از بوم داستان سرایی ایجاد کنیم .

بوم داستان سرایی به شما امکان می دهد تا به طور جمعی داستانهایی طراحی کنید که طنین انداز می شوند و همچنین باعث ساده تر شدن روند یک داستان می شود تا خوانندگان ان را راحت تر درک کنند.همچنین داستان وسیله ای برای ایجاد حس است و نیز ابزاری قدرتمند برای سازماندهی اطلاعات.

هدف از بازاریابی روایت داستانی است که با جهان‌بینی مخاطب همخوانی داشته باشد؛ و نه انتقال اطلاعات دقیق در مورد محصول در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب! برای اینکه مخاطب داستان را باور کند باید از طریق دلش داستان برایش باورکردنی باشد، نه اینکه اطلاعاتش صحت داشته باشد.

بوم داستان سرایی

(۱) موضوع: عنوان و موضوع داستان شما چیست؟

(۲) هدف: چه هدفی را دنبال می کنید؟ چرا داستان سرایی می کنید؟

(۳) مخاطب: مخاطب شما کیست؟

(۴) پیش از داستان: باید بدانید که مخاطبان شما به موضوع چه حسی دارند؟ چه فکری می کنند و چه می خواهند؟

(۵) آماده سازی فضا : بر اساس ذهنیتتان باید مکانی را برای خود فراهم کنید، که به شما حس و حال موضوع را بدهد .

(۶) منظورتان را برسانید: پیام اصلی که می خواهید انتقال دهید چیست، که به تغییر محسوس در مخاطب کمک می کند؟

(۷) نتیجه‌گیری: استدلال ها، حقایق و حکایات موجود در داستان شما چیست؟ کجا می خواهید آنها را قرار دهید؟

(۸) پس از داستان : بعد از شنیدن داستانتان مخاطبین چه حسی دارد ؟ چه فکری می کنند و چه می خواهند؟ مشخصا توضیح دهید.

با دیگران به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *