رویدادهای استارت آپی

رویدادهای کوتاه مدت

ایده شو

این رویداد کوتاه مدت که عموما 2 الی 4 ساعت به طول می انجامد با هدف ایجاد طوفان فکری و با حضور علاقه مندان صاحب ایده، تسهیلگر، مجری رویداد و تیم داوری برگزار می گردد. در این رویداد صاحبان ایده پس از آموزش های لازم با توجه به محورهای رویداد، به مدت 1 الی 3 دقیقه به ارائه ایده خود می پردازند. صحبت از «ایده شو» كه می شود ممكن است برای بسیاری این سوال پیش بیاید كه چه ایده هایی ارزش طرح در چنین رویدادهایی را دارند؟ و آیا باید ایده های مطرح شده بزرگ و مبتنی بر محاسبات پیچیده علمی باشند؟ در واقع ایده شو رویدادی برای كارآفرینی ست؛ مجالی كه افراد این فرصت را پیدا می كنند تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه خود بپردازند. در جریان این رویداد افراد ایده پردازی و نحوه تشریح ایده خود را می آموزند و از طرفی ایده هایشان را برای راه اندازی یك كسب و كار نوپا در معرض نقد قرار می دهند و با این حساب ایده ها چكش كاری می شوند. در ایده شوها ممكن است یك ایده به ظاهر ساده با استقبال داوران روبرو شود و در عوض یك ایده پیچیده و پر از محاسبات نتواند نظر داوران را جلب كند. حضور و ثبت نام در این رویداد چند ساعته برای علاقه‌ مندان به كارآفرینی آزاد و بدون پیش‌نیاز است.

اهداف ایده شو :

  • شناسایی افراد صاحب ایده و تخصص جهت بهبود تیم سازی در مجموعه
  • شناسایی توانمندی ها و فراهم كردن زمینه بروز و شكوفایی استعدادهای نهفته
  • توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رسالت اجتماعی مرکز نوآوری و شتاب دهی تگ

همراه تگ

این رویداد برمبنای توسعه ارتباطات بین افراد جدید و با تجربه فعال در زنجیره و اکوسیستم استارت آپی پایه گذاری گردیده است و می تواند منجر به کاهش تجربیات ناموفق از طریق انتقال تجربیات گردد. این رویداد عموما کمتر از 2 ساعت و با حضور مجازی و یا فیزیکی یک نفر از فعالین عرصه استارت آپ ها ، صاحبان شتابدهنده ها، استارت آپ های نوپا و هسته های فناور برگزار می گردد.

اهداف همراه تگ :

  • توسعه اکوسیستم کارآفرینی هسته های نوآور مرکز نوآوری و شتابدهی تگ
  • تبادل تجربیات، تسهیلگری و رشد کیفی استارت آپ های زیر مجموعه مرکز

تگ فیلم

این رویداد جهت گردهمایی فعالین اکوسیستم کارآفرینی و علاقه مندان با هدف تماشای یکی از فیلم های سینمایی و یا مستند با موضوعات کسب وکار، کارآفرینی، اقتصاد و... و نیز تبادل نظر در خصوص موضوع فیلم می باشد.

اهداف تگ فیلم :

  • توسعه فرهنگ کارآفرینی و انجام رسالت اجتماعی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ
  • ایجاد انگیزه و گرد هم آوری اکوسیستم کارآفرینی کرمان

رویدادهای میان مدت

استارت آپ دمو

این رویداد یک روزه (سه مرحله ای) در راستای هدایت و حمایت از صاحبان ایده و معرفی آن ها به سرمایه گذاران برگزار می گردد. در این رویداد پس از فراخوان صاحبان ایده، در سه هفته متوالی در ابتدا با ارائه ایده و انتخاب ایده برتر به صورت انفرادی با هدایت مربیان مشخص شده اقدام به تکمیل بوم کسب کار و ساخت MVP می نمایند. سپس در هفته سوم با حضور در مراسم اختتامیه به ارائه دستاورد های خود به داوران و سرمایه گذاران می پردازند.

اهداف استارت آپ دمو :

  • ایجاد بستر مناسب جهت جذب سرمایه گذاران برای تیم های تشکیل شده در مرکز نوآوری و شتابدهی تگ
  • شناساندن مرکز به سرمایه گذاران

استارت آپ دی

رویداد یک روزه از ایده تا کسب وکار با ماهیت آموزش مفاهیم اولیه کسب وکار، تیم سازی، نحوه ارائه ایده و... برگزار می شود و به جهت هزینه کم معمولا در شهر های مختلف و حتی روستا ها امکان برگزاری دارد. این رویداد می تواند باعث کاهش ریسک کسب وکار های متوسط و سطح پایین گردد.


اهداف استارت آپ دی :

  • توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رسالت اجتماعی مرکز نوآوری و شتابدهی تگ
  • شناسایی افراد صاحب ایده و تخصص جهت بهبود تیم سازی در مجموعه
  • شناسایی متخصصین حوزه های مختلف جهت تکمیل تیم های منتورینگ
  • ایجاد درآمد برای مجموعه

رویدادهای بلند مدت

استارت آپ ویکند

رویداد سه روزه آخر هفته ای شتاب یا استارت آپ ویکند محلی عالی برای ایجاد طوفان فکری، تیم سازی، ترویج و آموزش کارآفرینی و مفاهیم پایه کسب وکار می باشد. این رویداد با حضور علاقه مندان، متخصصان، مربان کسب وکار و تخصصی در سه روز پایانی هفته کمک شایانی به توسعه اکوسیستم کارآفرینی می نماید.

هدف از برگزاری :

  • تامین و شناسایی صاحبان ایده و استارت آپ ها با قابلیت درآمد زایی و جذب در شتابدهنده
  • تامین بخشی از درآمد مرکز نوآوری و شتاب دهی
  • تبلیغات و کمک به فرایند شناسایی مجموعه توسط افراد و سازمان ها
  • جذب سرمایه گذار

رویداد محصولی نو

این رویداد با هدف شناسایی و جذب صاحبان محصولات فناورانه و نوآورانه و مخترعین جهت تشکیل استارت آپ در بازه زمانی کوتاه تر و با ریسک کمتر برگزار می گردد. این رویداد از طریق فراخوان و در بازه های زمانی از پیش تعیین شده و با محور ها و موضوعات مشخص شده و مورد اولویت سرمایه گذاری و ورود مرکز نوآوری و شتابدهی تگ برگزار می گردد. در این رویداد دو مرحله ای افراد صاحب محصول فناورانه و نوآورانه پس از ثبت نام از طریق درگاه های موجود و پس از داوری اولیه توسط مرکز نوآوری به رویداد دعوت می گردند. صاحبان محصول پذیرفته شده در داوری اولیه در دور اول رویداد با شرکت در کارگاه نحوه ارائه و بوم ناب تحت نظر منتور و تسهیلگر نسبت به تکمیل بوم محصول خود و در صورت نیاز اقدام به تکمیل یا بهینه سازی محصول می نمایند و در مرحله دوم در حضور تیم داوری تخصصی و عمومی به ارائه شبه استارت آپ خود با استفاده از تکنیک های دور اول می پردازند. در این مرحله محصولات پذیرفته شده بر اساس قوانین و قرارداد های موجود مراکز رشد و شتابدهی، به عضویت مرکز درآمده و صاحبان آن ها به تیم سازی اقدام می نمایند و تحت نظر منتور های حرفه ای اقدام به تکمیل محصول، بازاریابی و تولید می نمایند.

اهداف نهایی رویداد :

  • بستر مناسب جهت شناسایی صاحبان محصولات نوآورانه و فناورانه (MVP) و محصولات موجود
  • کاهش هزینه های مرتبط با پیش رشد و ساخت کمینه محصول
  • امکان صرفه جویی در زمان رسیدن به دوره درآمدی
  • ایجاد بستر مناسب جهت جذب سرمایه گذاران برای محصولات شناسایی شده

رویداد مشکل یاب (TaG Problem Finding) /
رویداد حل مسئله (TaG Solution)

ویژه حل چالش ها و مشکلات صنایع ، سازمان ها و ارگان ها

تکنو تگ

تکنو تگ رویدادی است مبتنی بر چالش ها و نیازهای فناورانه در صنایع مختلف که با هدف شناسایی و رفع چالشهای فناورانه در صنایع بزرگ و متوسط برای اولین بار توسط مرکز نوآوری و شتاب دهی تگ طراحی گردیده است.

اطلاعات بیشتر

لازم به ذکر است به مدد سامانه رویداد آنلاین تگ امکان برگزاری تمامی رویدادهای نامبرده به صورت آنلاین میسر می باشد.

معرفی رویدادهای آنلاین

مرکز نوآوری و شتابدهی تگ با سابقه برگزاری اولین رویداد استارت آپ ویکند آنلاین در کشور در ویدئو زیر شما را با نحوه برگزاری رویدادهای آنلاین آشنا می کند